CUM SE IDENTIFICĂ ANGAJATORII DE TOP
Vitalie Popa

Studiul Employer Brand Perception Survey, realizat anual de AXA Management Consulting, devine tot mai solicitat de către reprezentanții variatelor companii din țară. Pentru a oferi o mai mare transparență (și credibilitate) modului de identificare a Angajatorilor de TOP, am decis sa ofer detalii despre întregul proces, detalii care, de altfel, sunt cunoscute pentru companiile participante la studiu.

Nu voi accentua multiplele beneficii pe care participarea la studiu le aduce companiilor. Doar voi descrie din punct de vedere tehnic cum se stabilește clasamentul și cum se calculează TOP-ul:

  1. Studiul are 2 componente: Internă și Externă. Participarea la componenta Internă oferă companiei posibilitatea de a obține un loc în clasamentul tuturor companiilor participante.
  1. Participarea la componenta Internă presupune aplicarea unui chestionar anonim printre angajații companiei ce conține o serie de întrebări despre modul în care percep activitatea în
    organizație și brandul de angajator al acesteia.
  2. Cea mai mare parte din întrebările la care se oferă răspunsuri se referă la o serie de variabile utilizate pentru a calcula scorul obținut de companie și, respectiv, pentru a identifica locul acesteia în clasamentul alcătuit. În total, sunt măsurate 17 variabile, printre care se regăsesc următoarele:
    a. Condițiile de muncă;
    b. Oportunitățile de dezvoltare;
    c. Remunerarea;
    d. Beneficiile oferite;
    e. Colaborarea în companie;
    f. Relațiile cu superiorul și colegii;
    g. și altele.
  3. Pentru fiecare variabilă se măsoară satisfacția angajaților (pe o scală de la 1 la 10), dar și importanța acest aspect pentru angajați (la fel, pe o scală de la 1 la 10). Astfel, pentru fiecare
    variabilă se obține media satisfacției și media importanței. Acest fapt permite nu doar stabilirea locului în clasament, dar și identificarea aspectelor forte ale funcționării organizaționale, precum și aspectele ce necesită a fi îmbunătățite.
  4. Pentru a calcula scorul final obținut de companie se calculează media ponderată, altfel spus, satisfacția exprimată de către angajați este ponderată de importanța oferită variabilelor măsurate. Se obține un scor la care se aplică un coeficient, astfel încât scorul maxim ce poate fi obținut este de 1000 de puncte.
  5. Fiind calculat scorul pentru fiecare companie participantă, obținem clasamentul final. Primele 10 companii din clasament formează TOP-ul angajatorilor.

Deoarece ținem la imaginea tuturor companiilor participante la studiu și pentru a evita speculații nefondate, este făcut public doar TOP-ul format din 10 cei mai buni angajatori. Pentru aceasta, este organizată Gala Angajatorilor de TOP, eveniment de prezentare a celor mai bune companii pentru care să lucrezi. Astfel, nominalizarea în TOP aduce nu doar un plus la prestigiul și la imaginea de angajator a companiei, dar și ajută potențialii angajați să ia decizii informate, în dependență de prioritățile lor.

Ce au de câștigat companiile ce nu au intrat în TOP? Analiza datelor prezentate în raport va oferi răspunsuri la următoarele întrebări:

  • Care este gradul de satisfacție al personalului companiei?
  • Cum putem spori motivația și angajamentul personalului companiei pentru a obține o performanță sporită?
  • Cum putem reduce costurile de recrutare și management al personalului prin diminuarea fluctuației și sporirea productivității individuale?

La final, doresc să mulțumesc tuturor companiilor participante la studiu pentru dedicația de a investi în eforturi de îmbunătățire a proceselor de management a personalului și pentru curajul de a dezvolta constant experiența de angajat a oamenilor.

en_GBEnglish